close

這首歌其實大概十年前就紅翻天了
最近被另一位美聲女伶翻唱
再度成為各大廣播電台的愛用歌曲


第一次注意到這首歌
是好幾年前看「穿越時空愛上你」


休傑克曼難得沒有演金鋼狼(?
穿古裝真是帥翻天啊>///<
雖然梅格萊恩超煩的哈哈


獻上翻唱之驚為天人版本





So lately, been wondering
Who will be there to take my place
When I'm gone, you'll need love
To light the shadows on your face


最近我常常在思考
我離開之後
誰會替我用愛情照亮你失望的臉龐


If a great wave should fall
and fall upon us all
Then between the sand and stone,
could you make it on your own.


當浪潮席捲而來、落於我倆身上
在這片沙石之間,你能夠撐下去嗎?


If I could, then I would
I'll go wherever you will go
Way up high or down low
I'll go wherever you will go


如果我可以,那我會跟著你到天涯海角
無論上山下海,我會跟著你到天涯海角


And maybe, I'll find out
The way to make it back someday
To watch you, to guide you ,
through the darkest of your days


或許有一天,我會找到讓時光倒流的方法
看顧你、引領你,走過人生的低潮


If a great wave should fall
and fall upon us all
Then I hope there's someone out there
who can bring me back to you


當浪潮席捲而來、落於我倆身上
那我希望會有這麼一個人
在這一切結束後,帶我回到你的身邊


If I could, then I would
I'll go wherever you will go
Way up high or down low
I'll go wherever you will go


如果我可以,那我會跟著你到天涯海角
無論上山下海,我會跟著你到天涯海角


Runaway with my heart
Runaway with my hope
Runaway with my love


帶著我的心,遠走高飛
帶著希望一起遠走高飛
帶著我的愛,遠走高飛


I know now, just quite how
My life and love might still go on
In your heart and your mind
I'll stay with you for all of time


這一刻,我才發現
我的生命與愛情在你心中,永不止息
我會陪你走到人生的盡頭


If I could, then I would
I'll go wherever you will go
Way up high or down low
I'll go wherever you will go


如果我可以,那我會跟著你到天涯海角
無論上山下海,我會跟著你到天涯海角


If I could turn back time
I'll go wherever you will go
(If I could make you mine,這一句翻唱的版本略過了)
I'll go wherever you will go


如果我能讓時間倒轉
我會跟著你到天涯海角
(如果我們能永遠在一起,這一句翻唱的版本略過了)
我會跟著你到天涯海角










超懷念的歌啊~
以前去唱歌必點的口袋歌曲~


好想讓時光倒轉
我就不會腦殘說那些話了


附上原唱_呼叫樂團
怎麼辦主唱的臉好好笑(欸XD



 
arrow
arrow
    全站熱搜

    Yo 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()