2012/08/12
 
今天聽ICRT意外聽到的,唱得蠻好聽的但看來名氣不高(欸
因為中文翻譯根本是零啊(攤手

歌手叫Stacie Orrico,2006年以單曲率先登場
後來似乎是隔年收錄進Stacie的第三張專輯


Oh, oh, I’m not missing you

噢,我不想念你

Been through just about everything that I could go through
When it comes to relationships
Don’t know what I was missing or why I ain’t listen
When I told myself that was it
Now here I go, hurt again cause of my curiosity
Now that it’s over
What else could it be he just had to cheat

幾乎經歷了所有談感情時會遇到的狀況
但不知道是錯過了什麼,還是我沒有仔細傾聽
每當我告訴自己就是他了,卻只會因為好奇而再次受傷
現在一切都結束了,當他的話語都成為謊言,這一切還能是什麼?

I made a promise never to settle
Why didn’t I keep it?
Cause I hated the heartbreak
Crying and cheating, the fooling around
But I’m not missing you

發誓要遊戲人間,但是卻做不到
我討厭心碎、討厭哭泣
也討厭欺騙跟漫無目的的生活
我才不想念你

I’m not going through the motions
Waiting and hoping you call me
I’m not missing you

我不想再體驗等待你的煎熬心情
也不想再期待你的電話
我才不想念你

You might have had me open
But I must be going because
I got life to do

你或許曾走進我的心裡
但我該走了
我還有我的路要走

I know I’m usually hanging on
I used to hate to see you gone
But this time It’s different
I don’t even feel the distance
I’m not missing
I’m not missing you

我通常不輕易放手
因為我討厭看著你離去
但這次不一樣
放手一點也不難
我不再迷網
也一點都不想念你

It’s a shame in a way cause
I feel that I may not ever find the right one for me
Did I leave him, is he right in front of my face oh
Will my true love ever be?

說起來有些遺憾
我應該再也找不到對的那個人吧
是否在不經意之間,我已離他遠去
我的真命天子會出現嗎?
 
Why would I go on a search again when I know what the end will be
What good is love when it keeps on hurting me?

如果結局總是分離,為何要去尋找下一個人?
如果相愛只讓彼此受傷,又何必呢?

I made a promise never to settle
Why didn’t I keep it?
Cause I hated the heartbreak
Crying and cheating, the fooling around
But I’m not missing you
 
發誓要遊戲人間,但是卻做不到
我討厭心碎、討厭哭泣
也討厭欺騙跟漫無目的的生活
我才不想念你

I’m not going through the motions
Waiting and hoping you call me
I’m not missing you
 
我不想再體驗等待你的煎熬心情
也不想再期待你的電話
我才不想念你
 
You might have had me open
But I must be going because
I got life to do
 
你或許曾走進我的心裡
但我該走了
我還有我的路要走

I know I’m usually hanging on
I used to hate to see you gone
But this time It’s different
I don’t even feel the distance
I’m not missing
I’m not missing you

 
我通常不輕易放手
因為我討厭看著你離去
但這次不一樣
放手一點也不難
我不再迷網
也一點都不想念你

No I can’t be with you
Cause I'm scared felt like I was falling when you left me
I can’t keep going through life
Unaware of what I missed and the person I could be
 
我不能答應跟你在一起
因為我怕你轉身離去,徒留我一人心碎滿地
我無法再這樣生活下去
忽視我所錯過的,忽視我該成為的樣子

Love's good when its right
And when it's left in your memory
All the times I let you down
I guess love will be nice for someone else’s life
But I’m not missing you

愛情是美好的,當它燦爛的時候
還有回憶總是最美
一直以來,我總是讓你失望
我猜想愛情比較適合其他人吧

我不想念你

I’m not going through the motions
Waiting and hoping you call me
I’m not missing you
 
我不想再體驗等待你的煎熬心情
也不想再期待你的電話
我才不想念你

You might have had me open
But I must be going because
I got life to do
 
你或許曾走進我的心裡
但我該走了
我還有我的路要走

I know I’m usually hanging on
I used to hate to see you gone
But this time It’s different
I don’t even feel the distance
I’m not missing
I’m not missing you
I’m not going through the motions
Waiting and hoping you call me

我通常不輕易放手
因為我討厭看著你離去
但這次不一樣
放手一點也不難
我不再迷網
也一點都不想念你

You might have had me open
But I must be going because
 
你或許曾走進我的心裡
但我該走了

I know I’m usually hanging on
I used to hate to see you gone

 
我通常不輕易放手
因為我討厭看著你離去

I’m not missing
I’m not missing you
 
我不再迷網
也一點都不想念你








 
 
 
【英中翻譯】Payphone ♥ Maroon 5
【英中翻譯】Start Again ♥ Sam Tsui
【旅行】這次是櫻花小姐 ♥ 京都和服體驗 Rental One
【旅行】穿越小江戶 ♥ 川越和服體驗 Nanako
【旅行】返鄉之旅02 ♥ 宮崎編
 
 
(完)
arrow
arrow
    全站熱搜

    Yo 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()